Strider
Když hatchling dosáhne levelu 55, může se prostřednictvím questu (Little Wing´s Big Adventure) vyvinout na stridera. Další podrobnosti vám sdělí Wiseman Cronos v Hunters Village.
Strider má stejné jméno jako hatchling, ze kterého se vyvinul. Během přeměny jsou však vynulovány zkušenosti, buffy a debuffy, hlad, level apod. Jakmile se hatchling jednou přemění na stridera, nelze tuto změnu již vzít zpět. Stridera lze kdekoliv vyvolat použitím příslušného předmětu.
Během lovu pomáhá strider svému pánovi stejně jako ostatní peti
Přeprava
Hráč, který vyvolal stridera, může použít tlačítko mount/dismount v okně s akcemi (Alt+C) k nasednutí na stridera. Když jede na striderovi, změní se některé vlastnosti.
P. Atk. a Speed (rychlost) budou převzaty od stridera, ostatní vlastnosti od hráče. Pokud je ale level hráče výrazně nižší než striderův, bude mít strider postih k P. Atk. i ke Speed. Pokud například bude level hráče nižší o 5 levelů nebo více, P. Atk. se sníží o 50 % nebo více (za každý level rozdílu navíc o 5 %). Pokud činí rozdíl mezi hráčem a striderem 10 levelů a více, bude striderova Speed snížena o polovinu.
Pokud po nasednutí na stridera spadne ukazatel hladu na 50 % nebo níž, dostane strider 50% postih na Speed a nasednutí/sesednutí bude také omezeno.
S tím, jak stoupá striderův level, roste i jeho Speed a naopak.
Omezení za jízdy na striderovi
Hráč se může účastnit boje i když jede na striderovi. Nemůže však používat fyzické skilly, a pokud má na sobě nějaké vybavení, tak nemá na stridera žádný účinek. Pasivní skilly ale stále účinkují a hráč může ze stridera i kouzlit. Pokud hráče ovlivňuje nějaký buff, debuff nebo léčení, nemá žádný efekt na stridera.
Pokud hráč na striderovi otevře inventář, není možné zobrazit i inventář stridera. Když hráč použije nějaký předmět (např. lektvar), má účinek pouze na hráče. Při teleportování je možné se přesunout do jiné oblasti na striderovi. Hráč ale nemůže dělat žádné sociální akce (úklona, tanec apod.), soukromé obchody, enchantovat předměty a používat trpasličí workshopy.
Když se hráč na striderovi ponoří pod vodu, zobrazí se hráčův dech a když zmizí, odečítají se striderovy HP.
Pokud hráč jel na striderovi a sesedne z něj, strider se automaticky vrátí do inventáře. To platí, i pokud se hráč na striderovi odhlásí ze hry nebo je odpojen.
Všechny zkušenosti, které hráč jedoucí na striderovi získá, náleží hráči. Strider navíc konzumuje méně žrádla když na něm hráč jede.
Smrt a zmizení stridera
Co se stane, když strider umře, záleží na tom, zda ho měl hráč před smrtí osedlaného nebo ne.
Pokud na něm hráč nejel a strider byl tedy normálním petem, zůstane určitou dobu jako mrtvola. Stejně jako ostatní peti, pokud nebude včas oživen, umře nenávratně.
Pokud ukazatel striderova hladu zůstane delší dobu pod určitou hranicí, strider zmizí. Pokud na něm zrovna jede hráč, vrátí se strider do inventáře. Když ho potom opět vyvolá, jeho ukazatel hladu bude ukazovat 0 %.